[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: دوره 17، شماره 2 - ( 4-1390 ) ::
جلد 17 شماره 2 صفحات 40-48 برگشت به فهرست نسخه ها
ارزیابی درونی گروه علوم پایه ی پزشکی یکی از دانشگاه های علوم پزشکی تیپ 3 در سال 1389
آقای حسین عجم زیبد1، دکتر مجتبی کیان مهر 2، عباسعلی عباس نژاد3، دکتر آرش حمزه ای4، دکتر علیرضا مسلم5، دکتر جلیل مشاری6، دکتر محمد حسن مینوئیان حقیقی4، دکتر رضا احمدی7
1- مربی دانشگاه علوم پزشکی گناباد
2- استاديار دانشگاه علوم پزشکی گناباد ، kianmehr.m@gmail.com
3- کارشناس ارشد بيهوشی دانشگاه علوم پزشکی گناباد
4- استاديار دانشگاه علوم پزشکی گناباد
5- متخصص بيهوشی دانشگاه علوم پزشکی گناباد
6- متخصص اطفال دانشگاه علوم پزشکی گناباد
7- متخصص بيماری های عفونی و گرمسيری دانشگاه علوم پزشکی گناباد
چکیده:   (6597 مشاهده)

  چکیده

  زمینه و هدف: بهبود کیفیت آموزش هر دانشگاه وابسته به بهبود کیفیت گروه های آموزشی آن است. بنابراین ارزیابی درونی گروه های آموزشی گامی مؤثر در رشد کیفی نظام آموزش عالی خواهد بود. لذا این مطالعه به منظور ارزیابی درونی گروه علوم پایه ی پزشکی یکی از دانشگاه های علوم پزشکی تیپ 3 در سال 1389 انجام شده است. 

  روش تحقیق: این پژوهش از نوع توصیفی مقطعی و جامعه ی پژوهش شامل کلیه ی اعضای هیأت علمی گروه علوم پایه ی پزشکی، مستندات و منابع بود. نمونه گیری به صورت مبتنی بر هدف انجام گردید. جهت جمع آوری داده ها از پرسشنامه استفاده شد که در تکمیل آن از مصاحبه، مشاهده و بررسی اسناد نیز استفاده گردید و با به کارگیری روش های آمار توصیفی در قالب جداول توزیع فراوانی و شاخص های تمایل مرکزی و پراکندگی، تفسیر و استنتاج صورت گرفت.

  یافته ها: نتایج ارزیابی نشان داد که بجز عامل پایان نامه ها، فرصت های مطالعاتی و سمینارها که در وضعیت نامطلوبی قرار دارد، سایر عوامل شش گانه ی مورد مطالعه در حد مطلوب قرار دارند. به طوری که بیشترین امتیاز مربوط به عامل رسالت، اهداف و جایگاه سازمانی (3 از 3) و کمترین امتیاز متعلق به عامل پایان نامه ها، فرصت های مطالعاتی و سمینارها (66/1 از 3) بود .

  نتیجه گیری: با توجه به اهمیت ارزیابی درونی، گروه آموزشی باید جهت حفظ و ارتقای عامل هایی که وضعیت مطلوبی دارد، تلاش نموده و برای بهبود عواملی که نامطلوب بوده برنامه ریزی نماید. مسؤولین دانشگاه نیز باید شرایط و منابع لازم را برای بهبود وضعیت موجود و دستیابی به بالاترین حد مطلوب فراهم آورند.

واژه‌های کلیدی: ارزیابی درونی؛ گروه آموزشی علوم پایه ی پزشکی؛ دانشگاه علوم پزشکی تیپ 3
متن کامل [PDF 736 kb]   (1347 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی | موضوع مقاله: علوم پايه پزشكي
دریافت: ۱۳۹۰/۴/۱۶
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ajam Zibad H, Kianmehr M, Abbasnezhad A A, Hamzei A, Moslem A, Moshari J, et al . Internal Evaluation of Department of Basic Sciences in One of the Universities of Medical Sciences in Iran in 2010. Horizon Med Sci . 2011; 17 (2) :40-48
URL: http://hms.gmu.ac.ir/article-1-1195-fa.html

عجم زیبد حسین، کیان مهر مجتبی، عباس نژاد عباسعلی، حمزه ای آرش، مسلم علیرضا، مشاری جلیل، و همکاران.. ارزیابی درونی گروه علوم پایه ی پزشکی یکی از دانشگاه های علوم پزشکی تیپ 3 در سال 1389. افق دانش. 1390; 17 (2) :40-48

URL: http://hms.gmu.ac.ir/article-1-1195-fa.html



دوره 17، شماره 2 - ( 4-1390 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله علمی پژوهشی افق دانش The Horizon of Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.11 seconds with 29 queries by YEKTAWEB 3752