logo
دوره 17، شماره 2 - ( 4-1390 )                   جلد 17 شماره 2 صفحات 48-40 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ajam Zibad H, Kianmehr M, Abbasnezhad A A, Hamzei A, Moslem A, Moshari J, et al . Internal Evaluation of Department of Basic Sciences in One of the Universities of Medical Sciences in Iran in 2010. Intern Med Today 2011; 17 (2) :40-48
URL: http://imtj.gmu.ac.ir/article-1-1195-fa.html
عجم زیبد حسین، کیان مهر مجتبی، عباس نژاد عباسعلی، حمزه ای آرش، مسلم علیرضا، مشاری جلیل، و همکاران.. ارزیابی درونی گروه علوم پایه ی پزشکی یکی از دانشگاه های علوم پزشکی تیپ 3 در سال 1389. طب داخلی روز. 1390; 17 (2) :40-48

URL: http://imtj.gmu.ac.ir/article-1-1195-fa.html


1- دانشگاه علوم پزشکی گناباد
2- دانشگاه علوم پزشکی گناباد ، kianmehr.m@gmail.com
چکیده:   (9408 مشاهده)

  چکیده

  زمینه و هدف: بهبود کیفیت آموزش هر دانشگاه وابسته به بهبود کیفیت گروه های آموزشی آن است. بنابراین ارزیابی درونی گروه های آموزشی گامی مؤثر در رشد کیفی نظام آموزش عالی خواهد بود. لذا این مطالعه به منظور ارزیابی درونی گروه علوم پایه ی پزشکی یکی از دانشگاه های علوم پزشکی تیپ 3 در سال 1389 انجام شده است. 

  روش تحقیق: این پژوهش از نوع توصیفی مقطعی و جامعه ی پژوهش شامل کلیه ی اعضای هیأت علمی گروه علوم پایه ی پزشکی، مستندات و منابع بود. نمونه گیری به صورت مبتنی بر هدف انجام گردید. جهت جمع آوری داده ها از پرسشنامه استفاده شد که در تکمیل آن از مصاحبه، مشاهده و بررسی اسناد نیز استفاده گردید و با به کارگیری روش های آمار توصیفی در قالب جداول توزیع فراوانی و شاخص های تمایل مرکزی و پراکندگی، تفسیر و استنتاج صورت گرفت.

  یافته ها: نتایج ارزیابی نشان داد که بجز عامل پایان نامه ها، فرصت های مطالعاتی و سمینارها که در وضعیت نامطلوبی قرار دارد، سایر عوامل شش گانه ی مورد مطالعه در حد مطلوب قرار دارند. به طوری که بیشترین امتیاز مربوط به عامل رسالت، اهداف و جایگاه سازمانی (3 از 3) و کمترین امتیاز متعلق به عامل پایان نامه ها، فرصت های مطالعاتی و سمینارها (66/1 از 3) بود .

  نتیجه گیری: با توجه به اهمیت ارزیابی درونی، گروه آموزشی باید جهت حفظ و ارتقای عامل هایی که وضعیت مطلوبی دارد، تلاش نموده و برای بهبود عواملی که نامطلوب بوده برنامه ریزی نماید. مسؤولین دانشگاه نیز باید شرایط و منابع لازم را برای بهبود وضعیت موجود و دستیابی به بالاترین حد مطلوب فراهم آورند.

متن کامل [PDF 736 kb]   (2359 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی | موضوع مقاله: علوم پايه پزشكي
دریافت: 1390/4/16 | انتشار: 1390/4/24

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.